گفتگوی خبرگزاری مهر با حاج عبدالرضا هلالی

 

 به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا هلالی مداح جوان اهل بیت علیهم السلام به مناسبت اربعین حسینی ضمن حضور در خبرگزاری مهر، به سوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.

هلالی در این گفتگوی صمیمی که بیش از دو ساعت به طول انجامید از نحوه ورود خود به مداحی اهل بیت، تیپ خاص پوشش و آرایش، برخورد مداحان پیش کسوتی چون حاج منصور ارضی و سعید حدادیان با وی، استفاده از آلات موسیقی در هیات های مذهبی، ورود مداحان به سیاست، نقش هیات های مذهبی در برخورد با فتنه سال 88 و ... پاسخ داد.

این مداح اهل بیت در بخشی از مصاحبه خود در بیان اهمیت روز اربعین با اشاره به فرازی از زیارت این روز" اشهد انک من دعائم الدین و ارکان المسلمین..." ، گفت: یکی از دعاهایی که خواندن آن در روز اربعین سفارش شده ، زیارت اربعین است که در این دعا اصول اعتقادی و مسائل مورد اهمیت برای هر شیعه اهل بیت بیان می شود.

وی افزود: به گفته مرحوم علامه مجلسی راز تاکید بر خواندن این زیارت‌ در این است که چنین روزی اهل بیت حسینی از شام به کربلا رسیدند و نیز به نظرامام سجاد سرمقدس به بدن ملحق گردیده ولی چون از نظر زمانی بعید است که این واقعه در چنین روزی روی داده باشد سر استحباب زیارت را باید در روایت دیگری پیدا کرد.

 

                 

 

وی در ادامه با ذکر روایت دیگری از اهیمت روز اربعین به تاسی به اولین زائر حسینی یعنی جابر بن عبدالله انصاری، بیان داشت:  به گفته جابربن عبدالله انصاری اهل بیت در چنین روزی از حبس شام نجات پیدا کردند(قبلاً ثابت شده که حبس آنها بیش از دو روز نبوده و آنها بیشتر از 7 روز در شام نمانده اند)؛اما به نظر راز استحباب نه در زیارت جابر نهفته است و نه   الحاق سر مقدس به بدن ؛ بلکه راز در خود عدد "اربعین" است.

هلالی اظهارداشت: امام صادق(ع) فرمود آسمان، زمین، خورشید، کوه‌ها، دریاها و حتی فرشتگان تا چهل روز در این مصیبت گریان بوده اند بنابراین توجه ویژه ای به این عدد مقدس از ابتدای این حماسه وجود داشته است.

وی همچنین با اشاره خصوصیت برجسته نام مبارک امام حسین (ع)، گفت: خصوصیت برجسته‌ای در نام مبارک امام حسین (ع) وجود دارد که با گفتنش هر فطرت پاکی متاثر می‌شود.

مداح اهل بیت با اشاره به داستان تعلیم اسما 5 تن آل عبا به حضرت آدم توسط جبرئیل امین افزود: آدم ابوالبشر می‌گوید ای جبرئیل این چه رازی است که وقتی نام پنجمین تن از آنها را بر زبان می‌آورم دلم می‌شکند و اشک چشمم جاری می‌شود.

هلالی با بیان اینکه حسین(ع) تنها کسی است پیامبران و اولیای الهی از آدم(ع) تا خاتم(ص) بر مصیبت بی پایان او گریسته اند گفت: سیدالشهدا؛ کسی است که پیش از تولد و دنیا آمدن وعده شهید شدنش را به انبیای الهی داده اند و پیش از شهادتش آسمان و زمین در مصیبت او زار زده و گریسته اند. زیرا در روایات ما از ائمه بزرگوار آمده که  آسمان‌ها و زمین بر دو نفر گریسته ند، امام حسین (ع) و یحیی پیامبر(ع).

این مداح جوان خاطرنشان کرد: علاقه و عشق به حضرت سیدالشهدا (ع)  آثار زیادی دارد که از جلمه آن از بین بردن خودبرتر بینی و تکبر از دل انسان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 12 دی 1391برچسب:, | 22:14 | نویسنده : عشق ثارالله |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.